Sunday, 1 March 2015

bokeh effect in scrapbooking ...

... nebudu vám ani sobě nic nalhávat. O bokeh efektu jsem se poprvé dozvěděla až na stránkách Pretty Papers, kde jednu ze zajímavých technik předvedla Ilona. Pak jsem zjistila, že bokeh effect je hlavně fotografická záležitost a jen k tomu bude příležitost a super světýlka, určitě se o něco takového pokusím.

Moje experimentování tak zatím skončilo u papíru. Chtěla jsem si Ilončinu techniku vyzkoušet, ale neměla jsem doporučovaný bílý inkoust a nakonec jsem ho vlastně ani nepotřebovala.



Z papíru jsem si vyřízla několik kruhů různých rozměrů. Ty jsem přikládala na akvarelový papír (jiný by se mi později při práci s vodou rozmočil) a obrys jsem ostínovala distress inkoustem dvou barev. Efekt této techniky je ve vzájemném průniku jednotlivých kruhů. Dílko jsem nakonec z větší vzdálenosti postříkala vodou (chtěla jsem mít jen malé skvrnky barvy) a rychle vysušila. Pak už zbývalo dozdobit - embossovaný nápis Happy Birthday na vellum, vellum se zlatým potiskem z kolekce Open Book od Maggie Holmes, stejně jako třpytivá mašlička, dále pár perliček a několik cákanců zlatého pera.


Třicítková stránka byla vyrobena stejnou technikou. Do jednotlivých kol jsem umístila fotky a tentokrát zdobila vellum se stříbrným textem.



Kdo jste bokeh effect ještě nezkoušeli, určitě se do toho pusťte. Jde to raz dva od ruky a přání jsou velmi efektní. Já mám teď aspoň dvě do zásoby ...


PS: Ještě jednou děkuji všem za hlasy a podporu v této Výzvě!

No comments:

Post a Comment