Friday, 27 November 2015

December Daily® ... a very Czech version .. part I.

Neodolala jsem. Prostě jsem musela. Musela jsem si vytvořit naše malé album dokumentující adventní čas příprav a těšení na způsob December Daily® (více najdete na stránkách Ali Edwards, autorky tohoto předvánočního tvoření). Loni jsem něco podobného dělala v rámci PL alba a přišlo mi zbytečné vytvářet ještě nějaké další album navíc, ale letos mě prostě baví vybočit z velkého formátu a vytvořit něco malého roztomilého. Navíc po dvou letech zase máme pravé české Vánoce a já cítím, že si to prostě musím pořádně užít. Se vším všudy.


Nechtěla jsem ale do minialba příliš investovat (haha), takže jsem zvolila variantu samovýroby. Našla jsem kartonové desky a dva knihařské kroužky. Desky jsou velikosti 6x5. Původně jsem je chtěla seříznout na velikost menší, tedy 4x6, ale pak jsem si řekla, že i po nalepení klasické fotky mi takto zbude nějaké místo na popisek či zdobení. Co se základu týče, měla jsem již ve Scrapylife nákupním košíku jednu parádní Value kit sadu od Heidi Swapp v netradičních barvách, modré a růžové, po které se jen zaprášilo. Ta měla tvořit to pověstné gró celého alba. Ale po zralé úvaze a přesvědčení, že to přeci jen nejsou moje barvy a že by se mi k nim těžko ladily fotky a jiné materiály, jsem sadu z košíku vyloučila a z obchodu natahala všechny možné vánoční věci. Došlo i na loňské kolekce; taková Candy Lane je zcela nadčasová a visačky od Teresy Collins Tinsel and Company jsou ve skutečnosti ještě krásnější.
 
Celé album je tedy poskládané z bílých papírů, některé jsou se zlatými akcenty, dále jsem použila craft čtvrtku, vellum a průhlednou fólii. Kartony, které tvoří jakési desky alba, jsem z obou stran polepila bílým papírem a jako ochranu použila průhlednou fólii. Tu jsem vepředu ozdobila zlatým jelínkem z chipboardové sady Open book od Maggie Holmes. Bílá vločka je krásně lesklá a je z kolekce Oh What Fun od Heidi Swapp.


Advent letos začíná opět v listopadu a pro mě je stěžejní právě období adventu. Takže naše album začnu plnit už tuto neděli zapálením první svíčky na adventním věnci, který je momentálně ještě na jedli u rodičů v Krkonoších. 


Moje záliba ve vellum nadále trvá a pro takovéto minialbum je přímo ideální. Je něžné, takové tajuplné, prostě tak moc vánoční. Baví mě na vellum psát velké nadpisy, ...


... dobře si také rozumí s dřevěnými výseky (tyto nádherné dřevěné vločky jsou opět z loňské kolekce od Lawn Fawn) ...


... a kouzelně na něm vypadá cokoliv embosovaného.


Z vellum jsem vytvořila i kapsu, kam schováme dopisy Ježíškovi a Father Christmas.


Když už jsem propadla vellum, nemohla jsem samozřejmě vynechat ani to s krásnými zlatými puntíky z kolekce Amelia.


Díky kroužkům mohu do alba kdykoliv cokoliv přidat (nebo odebrat), takže se s množstvím stránek zatím netrápím. Vyčlenila jsem si stranou také pár PL kartiček z kolekcí Studio Gold a bílozlaté z Value kitu Gold Foil od Heidi Swapp.




A zde již avizované vánoční visačky. Vyhovuje mi, že jsou jednostranné - mám díky tomu zajímavé místo pro journaling.


S číslováním a předpřipravováním jednotlivých dnů jsem si hlavu nelámala. Vůbec totiž nevím, jestli mi bude na jeden den stačit jedna stránka, nebo jich zaplním víc. Takže 24 je jediné číslo, které jsem si dopředu nalepila (zlaté číslice opět ze sady Oh What Fun od Heidi Swapp)


V albu mám několik stránek nařezaných z průhledné fólie. Mají lehce zpěvňující funkci a líbí se mi na nich různé nápisy, které pak nemusím lepit na fotku. 


A toutou stránkou minialbum končí. 


Třeba si teď říkáte, co do alba budu každý den lepit a proč vůbec dělat další album, když jeden dělá i Project Life. Já si to loni říkala taky! A nevěřícně jsem sledovala, jak Američanky horem dolem plní velká 6x8 alba "jenom" prosincovými dny! Hle, rok se přehoupnul a já zatoužila zkusit něco nového. Chci si odpočinout od velkého formátu a vymazlit si jedno krásné adventní těšení. Sama upřímně přiznávám, že nevím, jak se mi to podaří stihnout, ale mám chuť se vyzvat .. pojďte se vyzvat se mnou a zaznamenat si ty krásné dny vánočních příprav. A je úplně jedno, jestli je budete zpracovávat do speciálního alba nebo vašeho klasického PL. Nejdůležitější je, že nás to baví a že naším tvořením uchováváme vzpomínky. 

Na závěr několik postřehů a nápadů, co všechno vlastně můžeme o adventu fotit a zdokumentovat.



Přeji vám krásnou první adventní neděli a ať vám to těšení hezky začne!
Jana

No comments:

Post a Comment