Wednesday, 18 November 2015

a picture transfer and making original PL cards

Dnes mám pro vás techniku nad techniky. Je tak jednoduchá, že jednodušší už ani nemůže být, ale velmi efektní a třeba se vám bude hodit, když se nebudou hodit žádné PL kartičky … Všechno to začalo tímhle nádherným kelímkem od kávy. Mám dva, oba nepoužité, neboť jsem obsluhu prostě musela o tu krásu uprosit. 


Vzor je naprosto úžasný a tak krásně podzimní, že jsem ho mermomocí chtěla mít i ve svém PL albu. Prvotní záměr byl použít kousek kelímku, ale podkladový papír je lehce nažloutlý a se zbytkem bílých kartiček by neladil. Nezbývalo než se vrátit do školních let a vzpomenout si na techniku přenosu obrázku přes pergamenový papír neboli naše oblíbené vellum.  
Jak na to? Připravte si obyčejnou měkkou tužku, vellum přiložte na obrázek a jednoduše obkreslete.

Detaily jako šrafování či pozadí jsem vynechala, potřebovala jsem hlavně obrys. 

Stejným způsobem jsem pak pokračovala při obkreslování dalších … 

.. a dalších motivů.

Vellum položte na místo určené pro obrázek obrácenou stranou, tzn. tou, na kterou jste kreslili. Přes rubovou stranu pak už jenom čmárejte nebo znovu obtahujte linie lehkým přítlakem, aby se kresba na papír obtiskla.

Jak sami vidíte, obtisk je velmi slabý, ale to postačí. Nejlepší na této technice je, že jeden motiv můžete přenášet několikrát, aniž byste ho museli znovu obkreslovat. 

Nakonec motiv obtáhněte či jinak zvýrazněte.

Motivů můžete přenést, kolik chcete a vytvořit si tak originální PL kartičku. Tato putuje do naší PL pošty.

Díky přenosu jsou obrázky k nerozeznání od originálu, jen zrcadlově převrácené. 
 

Vytváření vlastních kartiček mě chytlo natolik, že jsem dala dohromady i jednu podzimní PL stránku. 



Zkusíte to také?

10 comments:

  1. jeee ta posledni karticka je porste skvela!

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuji, Baru, tohle mě hodně bavilo .. chtělo by to nějaké zajímavé vánoční kelímky, ne žádnou rudotu se staříkem :(

      Delete
  2. a tak by mě zajímalo... jestli se dá takový kelímek ještě sehnat? :-( moooooooc bych si chtěla takové krásné kartičky s nápadem udělat :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. myslím,že už s nástupem Vánoc podzimní kelímek těžko seženete. Ale mohu vám ten svůj rozdělaný poslat, jestli chcete, jako sysel jsem si vzala hned dva :))

      Delete
    2. jééééééžiši to by bylo pecka!!! CHCI VÁŠ KELÍMEK :-)))
      Vy jste úžasná!!! :-) máte nějaký email? kam Vám mohu napsat?

      Delete
    3. napiste mi adresu na jana.bennettZAVINACseznam.cz a poslu :)

      Delete
  3. a ještě by mě zajímalo... hodně používáte odklápěcí kartičky... používáte Photo Sleeve Fuse Tool? já VELMI uvažuji o koupi a stále váhám... tak prosím o radu... jak jste s ním spokojená a vyhovuje Vám? Zžila jste se od prvního okamžiku?
    Předem MOC děkuji za odpovědi

    ReplyDelete
    Replies
    1. odklápěcí kartičky většinou dělám jen z papíru či pomocí washi pásky, Fuse mám, ale ještě jsem ho nerozbalila :) ... měla jsem však už tu čest a pracuje se s ním výborně. Chystám se na úpravu rozložení některých stránek, a tak ho určitě využiji. Dle mého názoru je to prima pomůcka pro PLkáře:)), pro mě především právě na zmíněnou úpravu stránek, když chci například jiné rozložení kartiček a fotek ... na odklápěcí kartičky je také dobrý, ale trochu to pak zabírá místo. Ale zase jsou ty kartičky/fotky lépe chráněny :)) doufám, že jsem pomohla v rozhodování ...

      Delete
    2. a jak tu "odklápěcí kartičku" tedy uděláte? ona není v plastovém obalu? :-)
      promiňte, že se tak hloupě ptám... ale to prostě nějak nevím :-)

      Delete
    3. to je úplně v pořádku ... většinou ohnu do kapsy větší papír, klasický kancelářský, na který pak kartičky z obou stran nalepím - v kapse jsou vždycky dvě kartičky, které přichytím k sobě a na tu odklápěcí také z obou stran kartičky připevním ... pokud washi páskou, tak ji lepím zespodu, aby nebyla vidět, prostě slepím dvě kartičky k sobě a v místě ohybu je washi .. ale to moc často nedělám, páska mi trochu vadí ... nejraději používám vellum, které není vidět skoro vůbec .. stačí malý proužek, který opět jako bílý papír vlepím mezi kartičky, jak ty v kapse, tak ty odklápěcí a vellum krásně drží ..

      Delete