Monday, 25 January 2016

Me and Myself .. a bit different album

Stejně jako loni nadále pokračuji v našem rodinném PL albu. A stejně jako loni chci zkoušet spoustu nových věcí, materiálů či technik. Jedním takovým pokusem bude i mé vlastní album, které jsem pracovně nazvala Me and Myself. A proč budu tvořit vlastní album?

week 1 - poprvé mi rozkvetla vínová orchidej a bude jich víc!

Ráda fotím. Velmi ráda fotím! Baví mě zkoušet různá nastavení foťáku, různý úhel pohledu, hrát si se světlem a fotit různé zajímavosti. Dle mého focení různých objektů či míst je mnohem náročnější, než fotit děti. Děti, a ty malé zejména, jsou pořád roztomilé a ať už na tváři vyloudí jakoukoliv grimasu, vždy bude ta fotka milá a svým způsobem hezká (kor, když člověk fotí vlastní děti, to se pak nemůže vynadívat). Neustále tedy zkouším fotit i něco jiného než děti, jenže ve výsledné tvorbě se na PL stránku povětšinou dostanou právě fotky dětí. Protože naše PL album je o nás a hlavně o naší rodině a dětech. I proto jsem si vymyslela, že letos (vedle našeho PL alba) budu vytvářet projekt, který bude jen můj (ne že by tvoření rodinného alba nebylo "moje", ale asi chápete, co tím myslím). Budou v něm fotky objektů, míst, lidí, které mám ráda, prostě fotky, které mi normálně zůstávají ve složce v počítači.

week 1 - miluji zimu, zasněžené stráně a zimní sporty

Plánuji každý týden vybrat tu nej fotku (případně nej fotky) a zakomponovat ji do alba, které tak bude mít na konci roku 52 stránek. Letos se mi sešly dva diáře, takže desky jednoho z nich budou ideálním obalem mého alba. Chci tvořit stránky velikosti 6x8, zkoušet různé techniky a postupy, trošku se odvázat s barevností (ehm?) a hlavně, ke každé fotce přidat journaling o tom, jaký význam pro mě daná věc má. Mým přáním je vytvořit album o mě samé (ano, trošku narcistické), abych sama sebe lépe poznala a abych mohla jednou dětem takové album dát. Nevím, jestli jste na trhu zaregistrovali velké knížky pro babičky, dědečky, tatínky a maminky, do kterých každý ten člen rodiny vypisuje informace o sobě. Je to super nápad, jak předat vzpomínky dalším generacím. A nějakou takovou vzpomínkou bude i toto album ....

week 1 - "zapomenuté" šípky a nádherný barevný kontrast
week 1 - sněhu nebylo tolik, ale tak krásně se třpytil

Doufám, že příště vám ukážu tyto fotky již zpracované na stránce. Sama teď nejsem schopná odhadnout, jestli se mi podaří letošek dokončit či jak to budu stíhat, ale nadšení mám velké a moc se na tento druh tvoření těším! Tak mi držte palce! A pokud to vyjde, příští rok si vezmu do hledáčku manžela ....

14 comments:

  1. Skvely napad, Jani! Takhle vytvoris novy smer Art Journalingu :) Moc ti fandim a tesim se na barevnou explozi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajajaj, ted jsem se k necemu uvrtala, ze:) s tou barevnosti to nebudeme prehanet, ale zkusim, budes mym vzorem!

      Delete
  2. Jani, to je krasneee, uplne ti rozumim. Snim o albu 6x8, ktere bude jen o me. I zpetne. Super napad a tesim se na prispevky...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ali, pojď do toho, třeba se navzájem vyhecujeme :))

      Delete
  3. Jani, to je krasneee, uplne ti rozumim. Snim o albu 6x8, ktere bude jen o me. I zpetne. Super napad a tesim se na prispevky...

    ReplyDelete
  4. Skvělý! Dělám něco podobného, ale od října mám rozdělaných několik stránek :-( a moc toho po večerech nestíhám :-( Myslím, že ty jsi/budeš důslednější :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. díky,Klári, no já se právě bojím,že to dopadne podobně, přeci jen PL je priorita, tohle už je takové moje novoroční nadšení, kdy si toho nabalím a pak nějak v průběhu roku ubydou síly :)

      Delete
  5. Jani nádherné fotky a upřímně závidím čas, jak to budeš stíhat!!! Já bych to asi nedala, ikdyž by mě to tak strašně bavilo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekuji, Evi! jak sama vidis, uz jsou tri tydny pryc a ja nemam NIC :)) s tim casem to asi taky prohraji, ale treba se podari :))

      Delete
  6. Jani je to úžasný nápad,taková sebereflexe. Jestli tento rok zvládnu PL, tak příští rok zkusím něco podobného:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aničko, děkuji! PL určitě zvládneš, takže se těším na tvoji verzi!!

      Delete
  7. Jani je to úžasný nápad,taková sebereflexe. Jestli tento rok zvládnu PL, tak příští rok zkusím něco podobného:)

    ReplyDelete
  8. Skvělý koncept! Tu myšlenku naprosto chápu a schvaluju:-) člověk se tak soustředí na dokumentování "akce" a dětí, že na spoustu věcí zapomíná. A je super, že ty je zvládáš aspoň fotit a moc se těším, jak z nich teď budou 6*8 stránky (tenhle formát se bude dělat krásně!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jani, děkuji moc! tak vzhledem k tomu,že jsem teprva na začátku .. a souhlasím, na 6x8 už se třesu moc! :)

      Delete