Sunday, 24 January 2016

PL kit by Papero amo - January/February

S novým rokem tu máme nový PL kit od Papero amo. O design se opět postarala Lucka Barabas a je ... přenádherný! Lucka vlastnoručně vytvořila vodovkové nápisy a nejvíc se mi líbí zajímavá kombinace barev. Prostě kartičky, které vás chytnou za srdce ... Další inspirační projekty od holek Aleny a Ley najdete na blogu Papero amo.



Konečně nadešel čas vytvořit titulní stranu našeho PL album pro rok 2016. Moc jsem chtěla použít velkou fotku a čtyři malé, ale žadný z dostupných designů mi nevyhovoval. Nezbývalo než po půl roce povalování rozbalit pana Fuse (Photo Sleeve Fuse Tool) a dát mu nějakou práci. Plním si tak jedno ze svých PL předsevzetí ...
 

Naše první spolupráce skončila lehkou popáleninou při nepozornosti a proklínáním řezacího nástavce. Nevím, jak to děláte vy, ale já jsem nebyla schopná kapsu hezky rozříznout. Mnohem lepší službu mi udělal obyčejný skalpel.

A jak moje první "fusování" probíhalo? Nejprve jsem si zatavila malé kapsy dole na stránce, tzn. udělala jsem pouze vertikální dělící čáry. Do budoucích kapes jsem zasunula karton z krabice a přes něj kapsy nahoře rozřízla, abych mohla vkládat kartičky. Karton je důležitý, na něm jsem řezala. Kdybych ho nepoužila, prořízla by se kapsa i na druhé straně stránky. Jako poslední jsem dělala dlouhou zatavenou linku pod velkou fotkou. Mám ji trochu výš, než by ideálně měla být, ale napoprvé jsem ráda, že je aspoň rovně. Přibalené pravítko totiž přes celou velkou kapsu nestačí a velké kovové nemám (s plastovým jsem  nechtěla riskovat). A tak jsem jela na půl cesty a nějakým způsobem navázala. Tavila jsem na konferenčním stolku, který máme ze skla, ale dobře by posloužila i dlaždice nebo, pokud máte, skleněná řezací podložka.

Focení pro titulní stránku bylo velké dobrodružství. Vyrobili jsme kostku s čísly, sladili v rámci možností trikot, zakryli radiátor a pomocí samospouště nadělali spoustu snímků. Můj foťák má báječnou funkci nastavení samospouště až na 10 snímků, takže je to takový paparazzi, cvak cvak cvak ... což vyvolalo bouřlivou reakci u dcerky. Nejvíc mě mrzí, že jsem špatně plánovala a fotky s čísly fotila naširoko. Musela jsem je pak ořezávat a trochu bojovala s velikostí záběru. Všechny fotky nakonec dostaly v počítači v programu Zoner Photo Studio filtr Bleach Bypass. O tom, jak jsem se zatajeným dechem psala na velkou fotku citát, vám asi vyprávět nemusím.


Když už jsem si jednu stranu takto vymyslela, musela jsem se rozvržení držet i na stránce druhé. Použila jsem fotky ze Silvestra a z těch pár dní, než začal kalendářní týden č. 1. Velkou část jsem poskládala z kartiček a fotek, jako kdyby tam kapsy byly. Všechno jsem to nalepila na zadní stranu velké fotografie a ani jsem nic nemusela ořezávat, sedělo to výborně. Hvězdičky mi pomohly plochu propojit.


Výřezy, které jsou v kitu, jsou výborné. Krásně ladí a pomohou stránku velmi jednoduše dozdobit.


Kartičky s vodovkovým nápisem jsem doplnila pouze datumem.


Budu se opakovat, ale tvoření s PL kitem jde prostě samo od ruky. To, že máte veškerý materiál parádně sladěný, je neuvěřitelná úspora času. Já si vždycky vyndám jen věci z kitu a málokdy sahám do zásob. Tak mám stránku hodně rychle hotovu (pokud tedy nevystřihuji lístečky a kytičky). Ať se vám také dobře tvoří!

4 comments:

  1. jsi sikovna, ja bych to urcite rovne nemela :)

    ReplyDelete
  2. Teda to je krásy! Na té titulce můžu oči nechat; skvělý nápad a výborně provedené focení (hlavně dcerka je na té úvodní boží):-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jani, děkuji!!! technicky fotka nic moc, fotila jsem na spatne nastaveni, ale ano, ten kouzelny moment smejici se dcery to kompletne vyrusi :))

      Delete