Thursday, 17 March 2016

Easter cardmaking ...

Miluji Velikonoce! Někdy možná i víc než Vánoce. Blíží se jaro (i když letos díky časným svátkům zdá se býti nějak opožděné), příroda se probouzí a velikonoční výzdoba hraje všemi veselými barvami. Nejvíc mě na Velikonocích baví všechny ty křesťanské i lidové tradice. A že jich máme! Kam se hrabe Egg Easter Hunt či čokoládové vajíčko na Velikonoční neděli. Fascinuje mě dlouhá postní doba, Ježíšův příběh a všechny zvyky s ním spojené. A tak pečeme zakroucené Jidáše, které jíme s medem, na Velký pátek se vyhýbáme masu a neděli tradičně věnujeme lidové tradici malování vajíček. To mě baví úplně nejvíc! Batikujeme včelím voskem a každý rok zkoušíme nové vzory. Letos bych chtěla po několikaleté odmlce péct mazanec a opět zkusit upléct dětem pomlázku. Velikonoce jsou prostě studnicí nádherných tradic a já moc doufám, že se mi podaří je předat dál. A jak to máte s Velikonocemi vy?

Ale teď k těm přáníčkům. Velikonoční přáníčka normálně nedělám. Ale když jsem viděla tu nádheru u některých z vás, nemohla jsem odolat. A jelikož v zásobách nemám žádné velikonoční motivy, přizvala jsem děti a už to jelo ...


Z brambory jsme vyřezali ušaté tiskátko, smočili do tempery a otiskli na papír. Clean and simple i s dětmi.


Konečná kompletace již byla v mé režii. Ami však projevila zájem něco napsat, tak jsem jí dala prostor. Originální přání pro grandma a grandad!


Ze zbytku barev vznikl parádní plakát do rámečku jako velikonoční dekorace.


S bramborovými ušáky mám ještě další plány. Pořídila jsem si barvu na textil a budeme vyrábět ubrus. Jsem na to zvědavá, ale o tom až zase někdy příště.

Vám přeji krásné velikonoční připravování!

2 comments:

  1. No to je perfektní nápad a zvládnou to i malinké děti (ty moje, jj)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aničko, děkuji! Spíš než tempery bych ještě doporučila nějaký větší inkoust, větší nános barvy způsoboval klouzání zajíce po papíře :D

      Delete