Wednesday, 27 July 2016

Mixed Media - how I went above and beyond ..

.. aneb jedno liberecké mixování. To jsem se takhle jednou v létě vypravila do Liberce na letní tvoření. Vzala jsem s sebou i dcerku, abychom si společné tvoření náležitě užily. A byla jsem pevně odhodlaná vyzkoušet nemožné, tedy rozuměj, dělat stránky mixovaného art journalu pod vedením naší milé Irisky. Více si o letním Liberci můžete přečíst na jejím blogu - TADY.

Teď ale zpět k tomu, jak jsem překonala sama sebe aneb, jak jsme se s Didi shodly, popřela své vlastní Clean and Simple JÁ. Vrstvila jsem, barvila a natírala jako o život. Nebyla jsem však toliko pilná jako ostatní, takže domů jsem dovezla pouze polovinu "alba", ale i tak to byl zážitek nad zážitky. A vám všem, které se bojíte nebo si říkáte, že mixed media není nic pro vás, teď chci dokázat, že to stojí za vyzkoušení. Vždyť kdy jindy budete mít k dispozici všechny ty barvičky, pomůcky, šablony, pasty, odlitky a další "nezbytnosti" než na specializovaném kurzu?!

A co jsem tedy vyrobila? První dvoustrana bylo jedno velké seznamování, lepení čtverečků a vytváření strukturovaného podkladu. Když došlo na barvy, vrhla jsem se do červené. Když už, tak už! No, ze zářivé červené po vysušení vylezla růžová, ale i tak to považuji za dost dobrý odvaz.



Další den, to už bylo opravdu hard core! Vrstvily jsme všechno možné i nemožné! Napadlo by vás například na stránku napatlat gázu nebo korálky? Mně ne, ale konečný výsledek je úžasný. Jádrem celé stránky byly odlitky, kolem kterých se to všechno naplácalo - neznám jiného slova, které by přesně vystihlo proces lepení, kdy máte co dělat, abyste se ke stránce nepřilepily vy samy. Konečná fáze byla vždycky ta nejtěžší - jaké barvy vybrat? Co když to poteče, kudy nechci? Jak ty barvy nastříkat, aby to nedopadlo ještě hůř? Tentokrát jsem sáhla po blankytně modré a přidala několik růžových akcentů. Zase ta malinová. I Alona se nestačila divit, kde se to ve mě bere. A mně už asi bylo všechno jedno!




Posledním mým dílem bylo "mixování" desek celého našeho art journalu. Vyzkoušely jsme si krakelovací lak, ale jinak bylo použití technik čistě na nás. Vzala jsem to cestou nejmenšího a nejrychlejšího odporu a po několika šablonách se strukturovací pastou se přímo obula do sprejování. A když barvy, tak barvy duhy!



Ale abyste si nemyslely, že celý Liberec byl pouze o mém překonávání tvořivých hranic. Dělaly jsme toho opravdu hodně a takovýto pobyt s dětmi mohu jen doporučit. Už po narození dcery jsem věděla, že spolu jednou na nějaké tvořivé dovolené budeme jezdit. Nenapadlo mě tedy, že by to mohl být "papír", ale jsem tomu velmi ráda. Dopoledne jsme si každá užívaly po svém a odpoledne podnikaly výlety do okolí. A že je v Liberci pořád co dělat! Tímto bych chtěla poděkovat hlavní organizátorce Irisce, obchůdkové pokušitelce Didi, milé Aloně za super společnost a všem ostatním scrap ženám, že jsem mohla na těch pár dní úplně vypustit a zcela se ponořit do tvoření! Díky, bylo mi s vámi ohromně!

4 comments:

  1. Jani, jsem ráda, že jsem tě poznala osobně :-D Jsi tak milá, jak jsem si tě z fotografie představovala :-D Krásně jsi naše patlání popsala. I já jsem překonávala svoje hranice, nakonec jsem byla přakvapená, že se to moje patlání líbilo i rodině :-D A tvoje stránky jsou úžasné :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. potěšení na mé straně, já si to s vámi tak užila, ženy pardubické :) a tvoje hnědá, Dani, to je prostě poznávací značka! děkuji moc!! a už se těším na další a další setkání!

      Delete
  2. Jani, jsem moc ráda, že jsi to nevzdala a šla jsi do toho! A to nemyslím jen tvoření, ale i třeba hru na kytaru! Jsi dobrá!!! Těším se na další příště!

    ReplyDelete
    Replies
    1. já jsem taky ráda, že jsem to dala, byl to parádní zážitek!! ještě jednou děkuji za super výzvu a už teď se na to příště těším!

      Delete