Friday, 9 December 2016

The most photogenic time of the year ...

Ano, dle mého jsou Vánoce a adventní období tím nejfotogeničtějším (a nejkouzelnějším) obdobím v roce. Akorát toho světla kdyby bylo více! Nějak se teď nemohu "dokopat" k tvoření alba (už i proto, že večery se snažím trávit s mužem, když mi to ukládá ten adventní kalendář), ale podkladů, tak těch už mám opravdu hodně! Úplně jsem upustila od tvoření PL, udělám pak asi jen takový adventní průřez do kapes, které obsahují hodně malých kartiček. Prostě něco na způsob "jak šel advent".

Dnešní příspěvek je o fotkách. Je jich hodně a pilně jimi zásobuji instagramový účet., protože už HO mám (a protože mě to baví). Dokonce jsem včera dostala od šéfky "za uši", cože to stresuji, že už mám uklizeno, napečeno... Nemám! Nezapomeňte, že blogová a fotková realita je jen moment zachycený a že skutečná realita je opravdu někde jinde .... To, co vypadá jako ideální stav, je kolikrát jen fotkou zachycená půl sekunda dne. 

A proto chci, abyste následující fotky brali pouze jako inspiraci, co o adventu fotit a co případně do vašich alb zařadit.

Adventní kalendář - tahle fotka nesmí chybět! I v detailu, neboť jsou pytlíčky letos trochu jiné.

Na našem stole a o tom, jak k bílé vánoční hvězdě (krásné prodává OBI) letos přibyla i červená. A sluší jí to!

Strojíme stromeček. Letos trochu dřív. A jak jsem mluvila o tom světlu, tak příště, příště strojit během dne ...

Vánoční přání. Maminka si mylně myslela, že nastříhané proužky ze zbytků papírů děti uspokojí, jenže po prvním stromečku už chtěly dělat "něco jiného". S těžkým srdcem jsem jim dala k dispozici Snow and Cocoa a ty úžasné puffy samolepky. (fňuk)

Tak tohle mě baví. Vytvářet na vánočních fotkách bokeh effect! Akorát si musím dávat pozor a nefotit to pořád. Je třeba vymyslet nějaké další zajímavé aranžmá...

Mikuláš! Taky u vás byl? Zavedly jsme s kamarádkou moc příjemnou tradici. Kostým je náš vlastní - rodinný poklad. Je to laskavý Mikuláš, ten pravý, skutečný. U nás žádné strašení opravdu není potřeba (možná Albert by nějakého čertíka potřeboval, ale tam si stejně nejsem jistá, že by to vůbec nějaký účinek mělo).

Píšeme dopis Ježíškovi a Father Christmas. U nás je všechno dvojmo.

Vanilkové rohlíčky. Nejlepší! A navíc, úplně na pohodu s dětmi, nic se nemusí vyvalovat.

Ladův Betlém, taková vánoční klasika.

Děti mají v pokojíčku tuhle báječnou lampu z IKEA a každý svého kozla.

A korálkové ozdoby nesmí chybět! Kdybych psala mamablog, tak napíšu celý jeden příspěvek, ale takhle jen doporučím návštěvu firmy Rautis v Poniklé. Provedou vás výrobou korálků až po jejich kompletaci. V tvořivých dílnách si pak můžete nějakou ozdůbku udělat sami. Skleněná krása!

Vánoční ponožky. Hned se cítím ještě víc vánočněji!

A vánoční káva. Tentokrát jen pražená směs, neboť ty vánoční speciály jsou tak děsně sladké! Ale kelímek, ten být musel, už kvůli němu jsem si vzala kávu s sebou. Focen prázdný a doma, neboť FAKT mi bylo trapné na ulici čarovat se zrcadlovkou a fotit si kafe.

Toť naše adventní období. A jak to vypadá u vás? Fotíte a tvoříte vánoční album?

7 comments:

  1. Úžasný!! Já fotím tak akorát přes víkendy, protože přes týden nejsem během dne doma a s tím světlem je to fakt na pytel. Ponožky jsou NEJVÍC!!! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To souhlasim, a pokud je pres den pod mrakem, tak je to skorem prast jak uhod. Holt se budu muset naucit fotit:)

      Delete
  2. Jani, krásný článek. Zaujaly mě ty rohlíčky, jak je děláš, že nemusíš vyvalovat? To máš formičku, nebo jak? No a bokeh - nádhera, za tím kelímkem jsi měla světla ze stromečku?

    ReplyDelete
  3. Evi, dekuji. Rohlicky z testa jen tvarujem rukou, takze neni jeden jako druhy, ale to stravnikum nevadi. Jojo, za kelimkem stromecek, prave pri tom jsem si rikala, ze budu muset zmenit aranzma:) dekujiuuu!!

    ReplyDelete
  4. Krásné fotky a ponožky jsou fakt top, přesně jak psala Monča.

    ReplyDelete
  5. Jani krásné fotky, já jako fotokgraf začátečník s tím teď opravdu bojuju, možná by se hodily nějaké tipy jak na zrcadlovku:-) na rohlíčky se chystáme s dětmi zítra, perníčky a úlky už snědly,tak budu muset udělat další várku... s těma ponožkama jsi to fakt vystihla, to je pohodička

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aničko, děkuji, ale já jsem asi ta poslední, abych někomu udílela tipy :D Sama tápu. Ale v lednu se chystám na kurz a pokud něco zajímavého pochytím, tak něco sepíšu, ju :)

      Delete