Thursday, 24 August 2017

Malta adventures ... part two

Moje psací nálada má asi týdenní interval, neboť opět usedám k počítači a mám chuť něco málo o našem objevování Malty napsat. Pokud jste scrapově zaměření, můžete se podrobně podívat na naše maltské album na blogu Papero amo - ZDE, pokud vás spíš zajímá to cestování, tak první dva dny jsem líčila TADY. A dneska jdeme na slibovanou pláž ...

Plážím dvakrát neholduji, ale pro děti je písek a moře největším zážitkem. Co na tom, že začátkem dubna byla voda studenějšího rázu. Dětem to bylo úplně jedno. Sluníčko svítilo krásně, byly jen drobné vlnky a lidí taky pomálu. A teď se dostáváme k tomu, jak to s těmi plážemi na Maltě vlastně je. No, bídně. Malta je dosti skalnatý ostrov a písečných pláží je minimum. Rovnou říkám, že sem bych na klasickou letní dovolenou nejela. Mnohem zajímavější je přijet na jaře nebo ještě lépe na podzim, kdy už je moře vyhřáté, a hezky si tento ostrov procestovat s občasným vykoupáním. Nedokážu si představit, že bychom se na pláž trmáceli v horku autobusem a pak se na několika písečných metrech mačkali se zbytkem ostrova.
My jsme v jeden den navštívili pláže dvě. To jen díky tomu, že byly hned vedle sebe. Nejprve jsme jeli autobusem do Zlaté zátoky (Golden Bay). Jeli jsme dlouho .... s neplánovaným zastavením u trajektů na sousední ostrov Gozo. Jestli vzpomínáte, psala jsem, že všechny autobusové zastávky jsou na znamení. A to my tentokrát totálně nezvládli a přejeli. Dusno bylo a viník stále není objasněn. Na pláž jsme tedy dorazili kolem poledne. Když se děti dosyta vyřádily a maminka prostudovala průvodce, vydali jsme se objevit červený písek sousední pláže Ghajn Tuffieha.

Golden Bay

Hotelový komplex Golden Bay

Pro děti zklamání, neboť červený písek se jim zdál málo červený. On tedy byl spíš dost zlatý, ale vysvětlujte to dětem s určitou barevnou představou. Tady nás průvodce tahal za nos. Ale pláž byla super, k ní asi stovka schodů a žádný velký hotel na skále jako je tomu ve Zlaté zátoce. Zpátky jsme zase jeli autobusem, tentokrát přímým spojem a za 15 min jsme byli "doma".

Ghajn Tuffieha

Další den jsme se odebrali opět do města. Opět do Valletty. Nějak jsme se nemohli smířit s faktem, že nevyzkoušíme ten trajekt. Autobusem jsme dojeli do Sliemy na "naše" hřiště. Odtud už jsme mohli pokračovat zmíněným trajektem. Ten jezdí každou půhodinu a funguje v podstatě jako autobus. Byznysmeni v oblecích jezdí trajektem z práce. Pecka!

Valletta

Ve Vallettě jsme si tentokrát nenechali ujít katedrálu sv. Jana Křitele. Hned předesílám, že to není ta nádherná budova s obrovskou barokní kupolí (viz foto výše), jak jsem si celou dobu myslela (to je totiž budova divadla). Kolem katedrály lze projít bez povšimnutí. Je to takový strohý kostel. Ale vevnitř, vevnitř na vás čeká krása a neuvěřitelná zdobnost až přeplácanost. Miluju kostely, a i když jsou vstupy do těchto míst většinou dost drahé a jeden by řekl, že vevnitř je to všechno skoro stejné, návštěva těchto svatostánků prostě stojí za to! Mám ráda tu poklidnou honosnou atmosféru a úplně nejradši vždycky zkoumám kúr a varhany. Děti už od malička dokážou svátost místa ctít a chovají se nadmíru ukázněně ... tady nám hned na začátku zabavily vysílačky s povídáním a poctivě si všechno naposlouchaly. Jak moc to vnímaly, netuším, ale tvářily se velmi důležitě.

Katedrála sv. Jana Křtitele

Z Valletty jsme opět trajektem přejeli do Vittoriosy, jednoho z měst tzv. Trojměstí. Děti se nemohly vynadívat na všechny ty krásné jachty a plachetnice a hned prosily, ať nějakou koupíme. Hmm ... to asi bude muset pár let počkat.

Vittoriosa

Velký dojem na nás udělala velká zámořská loď. Plavba na tomhle mořském mega hotelu mě nechává chladnou a představu o dovolené mám jinou, ale ta gigantnost je opravdu impozantní. Loď větší než panelák! Taky si vybavujete film s Funésem "Četník v New Yorku"? Nějak tak bych asi byla na podobné lodi ztracená já.

Další den opět patřil pláži a lodnímu výletu. Ale o tom až příště, v posledním "dílu". Psací nálada je tímto vyčerpána :) Přeji vám krásný zbytek týdne!

2 comments:

1. Jani to je proste krasa:-) album mas vymazlene a tech zazitku, jj, takove cestovatelske dovci mam taky rada, zatim jsme absolvovali jen Rim se Zuzankou v kocarku a Honzik byl u prarodicu, ale pristi rok uz vsichni spolu:-)